niedziela, 31 stycznia 2016

178. Oddworld Abe's Oddysee New N' Tasty

Pierwotna wersja gry Oddworld powstała w roku 1997 i była dostępna na konsole Playstation 1. Miałam z nią kontakt gdy byłam dzieckiem, ale nie byłam w stanie jej przejść przez ponury i smutny klimat, który mnie przytłaczał. Po latach zdecydowałam się jednak na powrót do tego tytułu. Jakże wielkie było moje zdziwienie, gdy dowiedziałam się o powstaniu nowej wersji przygód Abe, która miała być odświeżeniem rozgrywki oraz dostosowaniem grafiki do współczesnych standardów. 

Fabuła Oddworld: Abe's Oddysee New N' Tasty przedstawia perypetie tytułowego bohatera, który wraz ze swymi pobratymcami – Mudokonami został uwięziony przez rasę złych Glukkonów i przymuszony do ciężkiej pracy. Przypadkowo Abe dowiaduje się, że jego oprawcy zamierzają przerobić swoich niewolników na pożywienie. Postanawia więc uciec i wyzwolić swoich przyjaciół. (Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=19200).

Rozgrywka polega na tym, że jako główny bohater biegamy po wielu lokacjach w poszukiwaniu swoich przyjaciół, uważając również na to, by nie zostać przez nikogo zabitym. Odnalezienie 299 Mudokonów nie należy do zadań łatwych - trzeba zwracać uwagę na najmniejsze szczegóły map, w celu znalezienia wielu sekretnych przejść lub kryjówek. Mogą być ukryte wszędzie - pod beczkami, w przepaściach, bądź w w miejscach, gdzie panuje ciemność. W zależności od tego, czy uda nam się wszystkich odnaleźć, czy skupimy się wyłącznie na fabule, czekają nas dwa różne zakończenia gry. Ja zdecydowałam się uratować wszystkie 299 Mudokony. Te zadanie nie należało do łatwych. W niektórych miejscach trzeba naprawdę dość długą chwilę pomyśleć, by wyjść z tej sytuacji bez szwanku.
Oddworld zdecydowanie jest przeznaczony dla osób starszych - niektóre sceny (takie jak np. maszyny do cięcia mięsa pełne krwi) mogą być nieodpowiednie dla dzieci. Ze względu na dość dużo możliwości interakcji (rzucanie bombami, rozmowa, turlanie się, skradanie itp), zapamiętanie wszystkich przypisanych na klawiaturze klawiszy trwa dłuższą chwilę. 

A Wy jakie gry posiadaliście na Playstation 1?
PS. Skończyłam sesję, dlatego też wracam na bloga :)

4 komentarze:

  1. Kiedyś namiętnie grałam w gry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja je uwielbiam, więc czasem, jak nie mam nic zaplanowanego, lubię sobie pograć :)

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Gdyby nie sentyment, pewnie bym po tą grę nie sięgnęła ;)

      Usuń