niedziela, 14 czerwca 2015

145. Agar.io - czyli prosty zabijacz czasu

Agar.io jest to prosta gra przeglądarkowa, która w ostatnim czasie stała się bardzo popularna wśród polskich graczy. Za każdym razem gdy wchodzę na serwer europejski, mapa wręcz jest zapełniona polskimi nickami. Co spowodowało, że zrobił się na Agar.io taki wielki bum? Co ja sądzę o tej grze i czy rzeczywiście jest to godna takiego rozgłosu? Zapraszam do dalszej części tego postu :)

Może zacznijmy od tego, jak się dowiedziałam o tej grze. W pewnym momencie wszyscy Youtuberzy, którzy nagrywają gry, masowo wypuszczali odcinki dotyczące Agar.io. Jako, że jestem osobą, która woli grać niż oglądać, nie miałam pojęcia o jej istnieniu. Natomiast mój chłopak chętnie ogląda Gimpera i jeszcze kilka osób (przepraszam, nie znam nazw). Pewnego dnia mój partner zapytał mnie, czy zagram z nim w pewną grę. Średnio byłam zadowolona z tego pomysłu (zawsze jest lepszy w tych sprawach i mnie tym wkurza :D). Jednak po długich prośbach (nigdy by mi nie dał spokoju) wzięłam od niego link i włączyłam. 

Gra polega na jeżdżeniu po mapie małą komórką, której zadaniem jest zjadanie tych małych kropeczek, które są widoczne na zdjęciu. Gdy troszkę podrośniemy, możemy zjadać innych, słabszych od siebie graczy. Brzmi banalnie, prawda? Według mnie ta gra wzbudziła sympatię wielu graczy tym, że nie wymaga zbyt wiele czasu. Stanowi fajną alternatywę na przerwę w pracy, w nauce, lub przy wykonywaniu obowiązków. Ja często ją włączam, gdy chcę na kilka minut oderwać wzrok od notatek z moich studiów. Gra w żaden sposób nie jest brutalna, nie zawiera niewłaściwych scen, więc w sumie może być przeznaczona dla najmłodszych (jeżeli dziecko nie lubi przegrywać, to bym się nad tym zastanowiła). Kolejnym czynnikiem, który mógł mieć wpływ na popularność to to, że jest to gra przeglądarkowa. Oznacza to, że nie wymaga ona zaśmiecania komputera, nie ma dużych wymagań sprzętowych i aby zagrać, wystarczy mieć połączenie z internetem.
Mówi się, że ta gra uzależni każdą osobę która w to zagra. Niezbyt się z tym zgodzę, bo ja osobiście mam bardzo neutralny stosunek do niej. Mogę w nią pograć, ale tylko przez kilkanaście minut, potem zaczyna mnie nudzić. Może jest to spowodowane tym, że wolę gry, które mają jakąś fabułę, której tutaj nie ma. Dla mnie lekkim minusem jest to, że lepiej grać w nią z drużyną lub partnerem. Dlaczego? Według mnie, jak gra się indywidualnie, jest bardzo ciężko zdobyć się na wyżyny, czyli znaleźć się na tablicy liderów. 

Podsumowując, jest to gra w którą można raz na jakiś czas zagrać by na chwilę oderwać się od rzeczywistości. Mogą w nią zagrać zarówno młodsi, jak i starsi gracze. Wiele osób ją uwielbia, dla mnie jest średnia.  

Jak Wam się podoba pierwszy wpis o takiej tematyce? :)
Zapraszam również na:

10 komentarzy:

  1. Oglądałam gameplaya z tej gry i muszę powiedzieć, że nawet mnie zaciekawiła, ale póki nie zdam ostatniego egzaminu żadnych rozrywek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już nie mogę się uczyć, mój mózg został przeciążony i potrzebuję chwili relaksu :D

      Usuń
  2. Widziałam ją u Reziego na yt :D Sama zagrałam raz :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dużo jego fanów gra - to fakt. Fajna na odmóżdżenie :P

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Lubię czasem włączyć, by się odmóżdżyć ;)

      Usuń
  4. Dzisiaj w szkole na informatyce była wolna lekcja i z kolegą i dwiema koleżankami se graliśmy i jak mój kolega wpisał adres strony to wyszło mu jakieś ,,agario lol,, i zamiast gry był obrazek jeffa the killer który szybko zmieniał kolory raz czarny raz biały D: Wszyscy krzyczeliśmy i lud (ci ludzie co z nami byli w klasie xd) przyszedł zobaczyć co się stało i się potem śmieliśmy i wgl i trzem innym chłopakom też to się włączyło i oni mieli włączony dźwięk (u mnie mieliśmy wyłączony) i tam ktoś nawet krzyczał D: I potem włączyło się nam normalne agario za trzecim razem. Potem była moja kolej i chciałam skasować poprzednie imię i zamiast backspace wzięłam strzałkę wstecz i się znowu ten jeff włączył D: Ale było świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba uważać, co się włącza przez wyszukiwarkę :D. Chociaż zabawa była a to najważniejsze :))

      Usuń
  5. Słyszałam już o tym, ale ja mam co robić z wolnym czasem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz też mam, ale jak jestem chora albo mam ciężkie dni kobiece to muszę szukać sobie jakiś rozrywek, bo nie mogę wstać z łóżka ;)

      Usuń