poniedziałek, 9 marca 2015

134. Agata Bizuk "Narzeczona z second-handu"

Przez to, że od wczoraj ciągle świeci słoneczko, zaczynam czuć nadchodzącą wiosnę. Już się nie mogę doczekać, aż będzie można zrzucić kurtki i chodzić w lżejszej odzieży. Im bardziej robi się wiosennie, tym bardziej chce mi się żyć. Nawet obiecałam sobie, że zacznę ćwiczyć (dla przyjemności), co do mnie jest niepodobne. W sobotę nastawiłam na odpoczynek, dlatego też zrobiłam sobie gorącą herbatę i dokończyłam czytać kolejną książkę z moich ostatnich zakupów w Matrasie. Głównie przyciągnął mnie do niej tytuł i cena, jednak nie był to pieniądze stracone :)

Michalina Okońska, redaktorka poczytnego brukowca, już od pierwszych stron książki wzbudza w Czytelniku sympatię, która wzrasta w miarę, jak bohaterka popada w coraz większe tarapaty. Współczujemy jej, uśmiechając się do swoich myśli... Być może w przedstawionych sytuacjach odnajdujemy cząstkę naszego życia?

Wartka akcja, zaskakujące zdarzenia, w których bezradność miesza się z gniewem, absurd z ironią losu, a do tego świetne dialogi i humor sytuacyjny niczym w filmach Woody'ego Allena - to główne zalety tej sympatycznej powieści.


Tak jak pisałam wyżej, obawiałam się, że książka nie przypadnie mi do gustu, jednak na szczęście myliłam się. Jest to bardzo lekka książka, która nie wymaga zbytniego myślenia, dlatego powinna być odpowiednia, jeżeli chcemy odpocząć od cięższej literatury bądź np. jesteśmy w podróży i nam się nudzi. Co więcej, na początku nie wiedziałam, dlaczego został nadany taki tytuł, jednak na szczęście wszystko w książce się wyjaśni :). Bardzo szybko i przyjemnie się ją czyta. Rzadko czytam książki polskich autorów, ale tę mogę zaliczyć do udanych :).


A Wy co aktualnie czytacie?
Zapraszam również na:

6 komentarzy:

  1. Ja aktualnie nie czytam nic bo nie bardzo mam na to czas. Chyba, że liczą się notatki z wykładów to ok :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również czytam notatki z wykładów, ale nie wliczam ich do tego :D

      Usuń
  2. Jestem w połowie "Radia Armageddon" i bardzo mi się podoba, ale musi poczekać, bo przede mną "Lalka" i "Ojciec Goriot". Książka, o której pisałaś nie do końca jest w moim stylu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam Lalkę - byłam jedyną osobą w klasie, która dotrwała do końca :D

      Usuń
  3. nie znam tego tytułu, aktualnie czytam "Uzależnionych"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę zobaczyć, o czym jest, bo tytuł fajny :P

      Usuń