niedziela, 1 marca 2015

131. Wystarczy jedna mała zmiana, by podobać się sobie ♥

Każdy z nas jest pięknym człowiekiem. Tak, ty też, nie zaprzeczaj. Trudność polega na tym, że my sami musimy te piękno w sobie znaleźć. 

Nie jest to proste. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że mając ok. 13-16 lat nie mogłam patrzeć na swoje odbicie w lustrze.Nawet nie wiecie, jak wielki ból był to dla mnie każdego dnia. Zawsze zazdrościłam koleżankom wyglądu i chciałam być jak one. Mieliśmy kiedyś w gimnazjum zajęcia z psychologiem. Musieliśmy podać 5 rzeczy, które byśmy w sobie zmieniły i 3, których byśmy nikomu nie oddali. Kiedy doszło do mnie, na drugą część nie odpowiedziałam, bo ja chciałam zmienić wszystko. 

Według mnie, do odkrycia w sobie piękna trzeba dojrzeć. Pamiętam, że od dziecka wszyscy zachwycali się nad moimi włosami, a ja ich nie mogłam znieść. Teraz skupiłam się na ich pielęgnacji a także je troszkę ścięłam i mogę z ręką na sercu powiedzieć, że mi się bardzo podobają. Zwłaszcza gdy je rozpuszczę i wyprostuję. To samo mogę powiedzieć o swoich oczach. Zaczęłam je podkreślać cieniami w naturalnych odcieniach (jasny brąz, złoto, beż) i tuszować rzęsy. Nigdy w życiu nie usłyszałam tyle komplementów na ich temat.

Jest wiele rzeczy, które mogłabym jeszcze w sobie zmienić, ale nie jest to koniecznie. Jeżeli się uda, to super, a jeżeli nie to nic nie szkodzi. Jestem zdania, że warto raz na jakiś czas wprowadzać w sobie lekkie zmiany, by odkryć co tak naprawdę do nas pasuję np. fryzurę (zawsze chodziłam w kucyku i nie zdawałam sobie sprawy że w rozpuszczonych tak ładnie wyglądam), makijaż, styl ubierania się (nie drastycznie, pamiętajcie, zawsze liczy się wygoda). Może nie wyglądam jak te wszystkie celebrytki, modelki bądź dziewczyny z okładek magazynów, ale zaczynam podobać się sobie. 

To jest najważniejsze, że wprowadzasz zmiany nie dla koleżanek, rodziców, chłopaka, znajomych, lecz dla siebie. To Ty spędzisz ze sobą całe swoje życie i to Ty decydujesz, czy będzie to życie w zgodzie ze sobą :)



6 komentarzy:

  1. Teraz bardziej akceptuję siebie niż kiedyś. Kwestia czasu i dojrzenia do pewnych spraw. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak, trzeba umieć ze sobą wytrzymać i przez to coś dla siebie robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jest lepiej z moją pewnością siebie niż było w dzieciństwie :)

      Usuń
  3. Małe elementy wiele zmieniają to fakt i trzeba się z nich cieszyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero od niedawna nauczyłam się cieszyć z drobnostek :)

      Usuń