środa, 20 sierpnia 2014

94. Suzanne Collins "Trylogia: Igrzyska śmierci"

   Witajcie na moim blogu. Mając wczoraj dzień lenistwa, postanowiłam że nie będę marnować czasu i skończyłam ostatnią część trylogii, która swojego czasu robiła szał w Internecie. Tak jak kiedyś był szał na "50 twarzy Greya", tak też "Igrzyska śmierci" miały swoje 5 minut. Nie ukrywam, że od dawna chciałam tę trylogię przeczytać, potem jakoś zapomniałam a przypomniało mi się, gdy zobaczyłam że mój chłopak przywiózł pierwszą część, gdy jechał do mnie na ferie. Co sądzę o tej historii?  Jest bardzo ciekawa, ale troszkę potrzebuje czasu by się rozwinąć. Według mnie prawdziwa akcja zaczynała się od setnej strony, wcześniej były takie zbędne rozmowy, wytłumaczenia, działania bez celu. Jednak jestem bardzo zadowolona, że chwyciłam po to i na pewno obejrzę filmy, bo jestem ciekawa jak to wszystko uchwycili w ekranizacji. Jeżeli ktoś lubi taką kategorię literatury, powinien być zadowolony.
Czy zdołałbyś przetrwać w dziczy, zdany na własne siły, gdyby wszyscy dookoła próbowali wykończyć cię za wszelką cenę?
Na ruinach dawnej Ameryki Północnej rozciąga się państwo Panem, z imponującym Kapitolem otoczonym przez dwanaście dystryktów. Okrutne władze stolicy zmuszają podległe sobie rejony do składania upiornej daniny. Raz w roku każdy dystrykt musi dostarczyć chłopca i dziewczynę między dwunastym a osiemnastym rokiem życia, by wzięli udział w Głodowych Igrzyskach, turnieju na śmierć i życie, transmitowanym na żywo przez telewizję.Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa.
Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny – musi troszczyć się, by zapewnić byt młodszej siostrze i chorej matce, a to prawdziwa walka o przetrwanie... 

źródło opisu fabuły: empik.com

12 komentarzy:

  1. Czytałam pierwszą część - podobała mi się, ale druga część już niezbyt...Po 80 stronach odłożyłam książkę na pólkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Druga część niestety potrzebuje więcej czasu by akcja zaczęła się rozwijać :)

      Usuń
  2. Słyszałam o tej książce już dość dużo, na razie mnie nie porywa ale może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy będzie Ci się nudzić warto zajrzeć, a nuż się spodoba :)

      Usuń
  3. Wszystko czytałam zanim była wiadomość o filmach :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przeczytałam całość, o ile pierwsza i druga część była spoko, to trzecia mnie umęczyła

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie najgorzej się spisała druga część, ale każdy ma inny gust :)

      Usuń
  5. czytałam je wszystkie zaraz po ich premierze i bardzo je lubię. polecam czytanie w wersji oryginalnej, jest ono dużo przyjemniejsze i pozwala na własną interpretację, a nie tę narzuconą przez tłumacza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie miałam dostępu do wersji oryginalnej, ale na polską nie narzekam :)

      Usuń
  6. Książki nie czytałam, ale oglądałam pierwszą część filmu i nawet mi się podobał :)

    OdpowiedzUsuń