czwartek, 22 maja 2014

78. Jak dobrze spać? - kilka porad

Sen jest nieodłącznym elementem naszego życia, jednak mi to nie przeszkadza, ponieważ spanie sprawia mi wiele radości. Jak dobrze wiemy, to jak śpimy może w dużym stopniu zadecydować o naszym humorze i nastawieniu na kolejny dzień. Dlatego warto zastanowić się, jak sobie te kilka godzin uprzyjemnić. Przedstawiam Wam kilka sposobów na dobry sen.

1. Masz trudności z zaśnięciem?

To co zjemy i będziemy robić wieczorem, ma wielki wpływ na nasz sen. Dlatego na kolację nie powinniśmy sięgać po ciężkostrawne posiłki. Innym sposobem jest...mleko. Tak, od dziecka mi mówiono że szklanka ciepłego mleka "usypia". Sen sam przyjdzie. Gdy jednak tak się nie dzieje, warto zrobić coś, co by nas skutecznie zmęczyło np. spacer, czytanie książki, porządki.

2. Budzisz się bardzo wcześnie?

To że ktos wstaje o świcie, nie odrazu znaczy, że coś jest z tą osobą nie tak. Znam wiele osób, które są "porannymi ptaszkami". Wstają o 6 rano i są wypoczęci. Ja osobiście sobie tego nie wyobrażam ale jak kto woli. Jednak jeżeli wstajesz o 4:00 i już ni możesz zasnąć, to już może coś oznaczać, a mianowicie może to być wina okien. Dlaczego? Ważne jest by całkowicie zablokować dostęp światła do Twojego pokoju. To czy Twoje łóżko jest miękkie czy twarde także ma znaczenie, Powinnismy wybierać średniotwarde materace. Także przed snem warto otworzyć okno, by mieć dostęp do świeżego powietrza.

3. Budzisz się w środku nocy?

Budzenie się kilka razy w nocy bardzo źle na nas wpływa i może dojść do tego, że kolejnego dnia będziemy się czuli bardziej zmęczeni. Dlatego też powinniśmy nie pić przed snem, by uniknąć wizyt w WC. Co więcej, warto odłożyć wszelkie sprzęty, które wysyłają fale, ponieważ nie jest to dobre dla naszego zdrowia. Dlatego przed snem telefon odchodzi od nas ;)

4. Chrapiesz?

Gdy ktoś chrapie od czasu do czasu, nie jest to jeszcze powodem do niepokoju. Każdemu przecież zdarza się mieć katar, zatkany nos, bądź poprostu źle się ułożyć. Gdy chrapanie zdarza Ci się prawie każdej nocy, warto zwrócić się do lekarza, ponieważ może być powodem jakiś chorób

5. Rano nie możesz wstać?

Tak, teraz mam drugi dzień wakacji więc jeszcze zz tym podpunktem jestem na bieżąco. Nie znoszę gdy ktoś mnie budzi, a łóżko jest takie wygodne a wiem że muszę się spieszyć. Warto jednak wstać kilka-kilkanaście minut wcześniej i poleżeć sobie w spokoju. Warto też sobie narzucić godzinę, o której powinniśmy wstawać i trzymać się tego, nawet gdy mamy dzień wolny. Wtedy organizm bardziej się dostosuje.



Jak można śmiało zauważyć, mam już wakacje więc wracam do blogowania
Bardzo dziękuję za trzymanie kciuków we wcześniejszym wpisie, jesteście kochani :*

18 komentarzy:

  1. Od paru lat mam wielkie problemy ze snem, które zniknęły na parę miesięcy, ale teraz wróciły ze zdwojoną siłą.
    Niestety ja osobiście nie mogę się zgodzić z punktem pierwszym, bo gdy kładę się spać po ciężkim i męczącym dniu to śpię o wiele gorzej niż jeśli cały dzień miałam raczej spokojny.
    Mam rewelacyjny materac więc nie mogę winić łóżka za zły sen, mogę przyczepic się jedynie do wysokiej temperatury w pokoju gdy są upały. Kiedyś przeszkadzało mi światło, ale kupiłam sobie opaskę na oczy o zapachu lawendowym i ona na prawdę ułatwia mi zasypianie - polecam każdemu, u mnie się sprawdziła.
    Sądzę, że na bezsenność nie ma chyba dobrego leku :-( Gdy kilka dni z rzedu się męczę, np. usypiam ok 4, o 9 wstaję, i później muszę się położyć znowu, cały dzień z głowy.. A wieczorem jesem tak zmęczona, że ledwo chodzę.. Wtedy biorę dwa diazepamy i odpływam.. Ale na prawdę nie znoszę tego robić i nikomu nie polecam:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problemy ze snem to najgorsze co może być, zwłaszcza że uwielbiam spać. Każdy z tyh punktów powinien być stosowany indywidualnie, ja przedstawiłam coś, co może na mnie działać. Przykładem jest zmęczeniem się przed snem, zrobię coś konkretnego i nic nie będzie w stanie mnie obudzić. U mnie jest duszno w pokoju w lato, bardzo mi to przeszkadza a otwarte okno nie wchodzi w grę bo owady mnie zjedzą.

      Usuń
  2. Ja mam zawsze problemy ze wstawaniem, ale jeśli wstaje regularnie o tej samej godzinie, to nie jest tak źle :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wstawanie dla mnie jest najgorsze, zwłaszcza że jestem śpiochem :D

      Usuń
  3. Ja przez ostatnie kilka dni mam duże problemy ze spaniem. Nie mogę zasnąć, a jak już się uda to budzę się w nocy. Ale to raczej dlatego, że aktualnie przebywam poza domem. Nie ma to jak swoje własne łóżeczko :)

    Obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój organizm źle znosi "przenosiny". Wtedy budzę się o 3-4 w nocy i już nie zasnę ale nie jestem o dziwo zmęczona :O

      Usuń
  4. o to z spaniem krócej i z poleżeniem sobie to coś dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie te spanie krócej to niedobry pomysł bo lubię sobie pospać :D

      Usuń
  5. Ja zawsze czytam książkę przed snem i nie mam problemów z zaśnięciem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na szczęście problemu ze snem nie mam :)

      Usuń
  6. Muszę pokazać Twój post mojej mamie. Znalazłam w nim kilka przydatnych informacji dla niej :).
    Zapraszam do aktywnego udziału w życiu mojego bloga ;).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak bardzo miło czyta się takie komentarze :)

      Usuń
  7. Ja jestem rannym ptaszkiem, ale mi to nie przeszkadza ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę, ja mogłabym spać do bardzo późna :D

      Usuń
  8. moj tata chrapie tak , że na cały dom slychac; /

    OdpowiedzUsuń
  9. W ciągu ostatniego roku szkolnego miałam straszne problemy z zasypianiem, a później byłam wykończona i nieprzytomna :( teraz też mam wakacje i najchętniej spałabym non stop :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tylko problem ze wstawaniem, potem w ciągu dnia rzadko chce mi się spać. Może to dlatego że teraz późno się kładę :P

      Usuń