czwartek, 22 maja 2014

78. Jak dobrze spać? - kilka porad

Sen jest nieodłącznym elementem naszego życia, jednak mi to nie przeszkadza, ponieważ spanie sprawia mi wiele radości. Jak dobrze wiemy, to jak śpimy może w dużym stopniu zadecydować o naszym humorze i nastawieniu na kolejny dzień. Dlatego warto zastanowić się, jak sobie te kilka godzin uprzyjemnić. Przedstawiam Wam kilka sposobów na dobry sen.

1. Masz trudności z zaśnięciem?

To co zjemy i będziemy robić wieczorem, ma wielki wpływ na nasz sen. Dlatego na kolację nie powinniśmy sięgać po ciężkostrawne posiłki. Innym sposobem jest...mleko. Tak, od dziecka mi mówiono że szklanka ciepłego mleka "usypia". Sen sam przyjdzie. Gdy jednak tak się nie dzieje, warto zrobić coś, co by nas skutecznie zmęczyło np. spacer, czytanie książki, porządki.

2. Budzisz się bardzo wcześnie?

To że ktos wstaje o świcie, nie odrazu znaczy, że coś jest z tą osobą nie tak. Znam wiele osób, które są "porannymi ptaszkami". Wstają o 6 rano i są wypoczęci. Ja osobiście sobie tego nie wyobrażam ale jak kto woli. Jednak jeżeli wstajesz o 4:00 i już ni możesz zasnąć, to już może coś oznaczać, a mianowicie może to być wina okien. Dlaczego? Ważne jest by całkowicie zablokować dostęp światła do Twojego pokoju. To czy Twoje łóżko jest miękkie czy twarde także ma znaczenie, Powinnismy wybierać średniotwarde materace. Także przed snem warto otworzyć okno, by mieć dostęp do świeżego powietrza.

3. Budzisz się w środku nocy?

Budzenie się kilka razy w nocy bardzo źle na nas wpływa i może dojść do tego, że kolejnego dnia będziemy się czuli bardziej zmęczeni. Dlatego też powinniśmy nie pić przed snem, by uniknąć wizyt w WC. Co więcej, warto odłożyć wszelkie sprzęty, które wysyłają fale, ponieważ nie jest to dobre dla naszego zdrowia. Dlatego przed snem telefon odchodzi od nas ;)

4. Chrapiesz?

Gdy ktoś chrapie od czasu do czasu, nie jest to jeszcze powodem do niepokoju. Każdemu przecież zdarza się mieć katar, zatkany nos, bądź poprostu źle się ułożyć. Gdy chrapanie zdarza Ci się prawie każdej nocy, warto zwrócić się do lekarza, ponieważ może być powodem jakiś chorób

5. Rano nie możesz wstać?

Tak, teraz mam drugi dzień wakacji więc jeszcze zz tym podpunktem jestem na bieżąco. Nie znoszę gdy ktoś mnie budzi, a łóżko jest takie wygodne a wiem że muszę się spieszyć. Warto jednak wstać kilka-kilkanaście minut wcześniej i poleżeć sobie w spokoju. Warto też sobie narzucić godzinę, o której powinniśmy wstawać i trzymać się tego, nawet gdy mamy dzień wolny. Wtedy organizm bardziej się dostosuje.



Jak można śmiało zauważyć, mam już wakacje więc wracam do blogowania
Bardzo dziękuję za trzymanie kciuków we wcześniejszym wpisie, jesteście kochani :*

niedziela, 4 maja 2014

77. Ogłoszenie parafialne !


Ogłaszam że do 20 maja na moim blogu nie pojawi się żaden wpis. Sytuacja ta jest spowodowana tym, że pisze od jutra maturę. Co więcej, nie będę w stanie udzielać się na Waszych blogach, jednak wszystko w swoim czasie nadrobię. Przepraszam za to. Stres już jest, mam nadzieję że zdam i dostanę się na studia. Trzymajcie kciuki i pozdrawiam :*