niedziela, 12 stycznia 2014

55. Warto chodzić na kontrolne badania!

Witajcie :*

Dzisiaj chciałabym poruszyć temat ważny dla każdego człowieka. Na początku pragnę zaznaczyć że to są moje osobiste przemyślenia, więc jeżeli ktoś ma inne zdanie, śmiało zapraszam do dyskusji w komentarzach :). Z tego co wyczytałam w internecie, ponad 80% Polaków leczy się samodzielnie, co łączy się z tym że unika wizyt lekarskich. Jestem w stanie podzielić ludzi na kilka grup w tym zakresie:

  • Pierwszą grupą są osoby, które uważają że ból nie jest zły i czasami poprostu jest. Przyznajcie, ile razy mówicie że jak boli głowa czy brzuch, to poprostu tak ma być i za chwilę przejdzie. Tacy ludzie uważają że ból jest normalny i nam towarzyszy od zawsze. Ja jestem zdania że ból jest oznaką że dzieje się coś niedobrego w naszym organiźmie.  To prawda, jak raz zaboli to nie ma jeszcze się czym przejmować, bo na to mogą wpływać różne czynniki tj. stan emocjonalny, dieta, poziom stresu czy też pogoda. Jednak jeżeli problem się powtarza i zaczyna przeszkadzać nam w prawidłowym funkcjonowaniu, warto się zgłosić na podstawowe badania
  • Na pewno ta liczba wzrosła między innymi przez zwiększony dostęp do Internetu. Powiedzmy szczerze, kto teraz w ogóle nie ma dostępu do środków masowego przekazu? Nikt. Dlatego jak zaczynają nas dokuczać jakieś objawy, rozwiązania szukamy w Internecie. Wiele razy zdarza się tak, że sami przypisujemy sobie choroby i leczymy się na nie, a w rzeczywistości nie są one realne. Osobiście przyznam, że sama do tej grupy należałam. Zawsze mam jakieś tam problemy zdrowotne, więc czytałam na różnych stronach co to może być i przepłakałam wiele nocy, bo wszędzie wyskakiwało mi że to napewno nowotwór. Chore, prawda? 
  • Pewna grupa ludzi, twierdzi że skoro nie pali, nie pije i prowadzi aktywny tryb życia to nic im nie grozi. Dlatego w ogóle nie myślą o tym, że mogą na coś zachorować. Oni są zdrowi i już! Znam wiele osób z mojego otoczenia (dziewczyn) które w wieku 18 lat ani razu nie były u ginekologa, bo przecież wszysko jest ok i się "nie puszczają z każdym". Nie rozumiem takiego podejścia. Ja poszłam w wieku 15 lat, co prawda, poszłam bo już coś się zaczynało dziać, ale od dawna planowałam tą wizytę. Czasem niektóre choroby mają tryb bezobjawowy i dopiero w stadium zaawansowanym dają znać o sobie. Potem jest tylko płacz i rozpacz, że życie jest takie niesprawiedliwe
  • No i ostatnia grupa to taka, która sama sobie robi krzywdę. Dlaczego tak wiele osób pali papierosy i bierze narkotyki wiedząc że to trucizna? Gdybym zapytała palacza czy mógłby się napić np płynu do podłogi spojrzałby na mnie jak na idiotkę i powiedział: "Przecież to szkodliwe!". A on co robi? Codziennie "wstrzykuje" sobie substancje, które w każdej chwili mogą wywołać nowotwór, choroby przewlekłe czy też spowodować śmierć. Pomyślmy o tym...



A wy jakie i jak często robicie badania? Jakie macie zdanie na ten temat?
Zapraszam do dyskusji i do obserwowania mojego bloga.
Pozdrawia, Krytyczka

12 komentarzy:

  1. zgadzam się badania kontrolne nie ważne czy kobiety czy faceci powinni ludzie robić co jakis czas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zostalam wychowana w rodzinie, gdzie idzie sie do lekarza jak jest zle. Jednak ja mam wielkie sklonnosci do chorowania wiec wole zapobiegac niz leczyc

      Usuń
  2. Wszystko to racja. Ja z ręką na sumieniu przyznaję, że pomimo prawie 18 lat jeszcze nie byłam u ginekologa, ale tę wizytę mam w planach w najbliższym czasie. Naprawdę warto się badać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mialam tylko na mysli tego lekarza, poprostu taki przyklad dalam bo najbardziej jestem z nim związana. Mówię o innych badaniach rowniez :)

      Usuń
  3. Hej kochana! Bardzo spodobał mi się post i dodaję do obserwowanych :))
    Masz całkowitą rację! Myślę, że zwłaszcza sypie się dbanie o zdrowie w momencie wyjazdu na studia i wyprowadzki od rodziców. Z mamą zawsze chodziłam "przy okazji" pobrać krew raz na jakiś czas i się zbadać. Teraz jak już mieszkam z mężem to jako noworoczne postanowienie i prezent mam zamiar kupić sobie pakiet badań :)
    PS> jeśli chodzi o ginekologa to jestem Ci wdzięczna, że poruszasz ten temat! Ja mam 18 lat i wiele moich koleżanek mówi "PO CO"... Właściwie każda dziewcyzna która już osiągnęła dojrzałość powinna się badać! Nie trzeba nawet współżyć, żeby mieć różne zaburzenia. Np. cysty można leczyć, ale jeśli się tego nie zrobi to mogą przekształcić się w raka.

    treepsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż sie wzruszyłam...nie sadzilam ze moj wpis moze cos takiego zdzialac ; ) Nawet nie wiesz jakiego to daje pozytywnego kopa ; )
      Pisząc ten wpis nie mialam na mysli tylko ginekologa ale tez innych lekarzy :)

      Usuń
  4. Masz rację , gdy chodziłam do szkoły znajdywałam czas , a teraz gdy pracuję nie ma bata ,że znajdę chociaż chwilkę, brak czasu ;(

    www.xkarolajnxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, tu problem staje sie wiekszy. Jednak niezaleznie od tego gdzie bede pracowac musze znalesc chwile na to, nawet na króciutkie pobranie krwi

      Usuń
  5. ja do kontroli tez nie chodze :/ trzeba to zmienic :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim błędem było to że też nie chodzę, bo myślę że to jest niepotrzebne. Jednak czasami warto poświęcić te kilka minut a nawet jak coś się pojawi to im wczesniej wykryte, tym szybciej i skuteczniej leczone :)

      Usuń
  6. a ja regularnie robię badania kontrolne - krew co 3 miesiące (jestem krwiodawcą), cytologia raz w roku, samobadanie piersi raz w miesiącu
    co z tego jak od jakiegoś roku próbuję zdiagnozować bóle głowy i żaden specjalista nie może mi pomóc...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy to jest problem tylko Polski, ale taka jest służba zdrowia. Ja też mam pewne problemy m.in z głową a jak robie badania wychodzi że wszystko jest w porządku. Nie uważam by nagłe zasłabnięcia były czymś normalnym (chyba ze problem tkwi w mojej bardzo niskiej wadze, ale tego nie jestem w stanie zmienić)

      Usuń