poniedziałek, 14 października 2013

23. Przeglądajcie swoje zasoby kosmetyczne!

   Dzisiaj chciałabym wygłosić apel z życia wziętego, który niestety i mnie dopadł. Aby każdy mógł zrozumieć, na czym mój wpis polega, opowiem Wam wszystko od początku.
Każdy wie że kobieta lubi "polować" na promocje, kupić sobie coś ładnego. Dzieje się tak też z kosmetykami.
Kupujemy ponad miarę z kilku przyczyn: 

  • panuje promocja, która może się już nie powtórzyć
  • produkt jest wycofywany, a Ty tyle dobrego o nim słyszałaś, więc trzeba kupić kilka buteleczek
  • kupując ten produkt, możemy dostać drugi gratis bądź zniżkę na inny produkt a przecież  jest to okazja życia
  • produkt jest bardzo reklamowany w telewizji i ta kobieta po użyciu szamponu ma takie piękne włosy więc i ja muszę takie mieć
Jednak trzeba czasami siebie powstrzymać i rozejrzeć się dookoła. Przecież tyle kosmetyków kupionych przez Ciebie czeka jeszcze na swoją kolej, nawet nie wiadomo czy doczeka, bo w tym czasie może Ci się znudzić. Warto czasem zebrać wszystkie swoje produkty w jedno miejsce i dokładnie je przeglądnąć. O czym mówię? O dacie ważności kosmetyków. Tak też i ja zrobiłam. To są efekty mojej krótkotrwałej pracy:
W tym pojemniczku znajdują się produkty, które muszę zużyć w najbliższym czasie, ponieważ data ważności dobiega końcowi. Na szczęście dla mnie, jest tu więcej rzeczy, które można zużyć w bardzo krótkim czasie np. lakier do paznokci (już jest na wykończeniu), olejki do kąpieli w saszetkach, tusze do rzęs, balsam do ciała. Jednak znajdują się tu produkty, które będę musiała wyrzucić, gdyż nie jestem w stanie zużyć, nie ważne jakbym się starała np. paletka cieni czy też jedwab do włosów.

Podsumowując: Nie kupujmy więcej produktów niż jest nam potrzebna. Możemy kupić sobie 2 żele pod prysznic, by nas nie znużył ciągle ten sam zapach ale posiadanie 8 to już gruba przesada. Jeżeli mamy już cień do powiek w kolorze białym, nie kupujmy tego samego koloru, jeżeli rzadko się malujemy. Zaoszczędzimy pieniądze, które mogą nam się potem przydać. Do tego często przeglądajmy kosmetyki, czy nie upływa im data ważności. Jeżeli znajdziecie coś czego nie używacie, oddajcie bądź wymieńcie się z innymi.

8 komentarzy:

  1. Oj chyba kazda tak ma..cos sie trafi to trzeba brac bo juz nie bedzie i bedziemy tego zalowac...to chyba jest wpojone z mlekiem matki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój pierwszy anonim, jak mi miło :)
      Haha, rozbawiłaś/rozbawiłeś mnie tym :D Jednak moja mama taka nie jest, ona wie co jest potrzebne i tylko to kupuje. Ja już się uczę i ostatni napad na drogerię był tylko by uzupełnić braki więc mission complete :D

      Usuń
  2. Bardzo dobry pomysł z tym koszyczkiem z produktami, które szybko trzeba zużyć. Sama mam czasem tak, że kupię czasem za dużo i potem może się przeterminować kosmetyk, także dobry pomysł . Wiadomo, każdej kobiecie się zdarzy kupić coś o jedno za wiele :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym momencie jak sprzątałam, to mama kupiła mi ten koszyczek, więc szybko znalazł zastosowanie. Dla mnie też jest to dobry pomysl bo widzę od razu co muszę zużyć i tego używam pierwszorzędnie, lepsze to niż schowane gdzieś w mroku szafki :P

      Usuń
  3. Ja notorycznie powtarzam ten błąd:)
    Pozdrawiam Zbysiowa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbysiowa, jak miło zobaczyć od Ciebie komentarz, od razu uśmiech na twarzy :)
      Ja już się uczę, by nie popełniać tego błędu, ale jak to będzie, to zobaczymy :P

      Usuń
  4. I ja tak od czasu do czasu przeglądam moje kosmetyczne zbiory i staram się zużyć w pierwszej kolejności te, które niebawem stracą ważność.

    OdpowiedzUsuń