sobota, 7 września 2013

16. Kilka zastosowań wazeliny kosmetycznej

Hej Kochani :)
Świętując pierwszy weekend w roku szkolnym postanowiłam wziąć na siebie temat, który jest uniwersalny. Jak się spodziewacie po tytule, będę mówiła o zastosowaniach wazeliny kosmetycznej. Każdy na pewno chociaż raz ją miał w swoim domu, a jak nie to słyszało niej. Jest to podobnie kultowy kosmetyk jak krem Nivea. Zaskakujące jest to że po tylu latach, dalej tak dobrze utrzymuje się na rynku i jest uwielbiany przez innych w porze zimowej. Ja akurat mam wazelinę z firmy Ziaji, która kosztuje ok. 2 zł za 30 ml. Uważam że warto mieć ją w swojej kosmetyczce, gdyż wspaniale spisuje się w sytuacjach awaryjnych. 
Zastosowanie:
  • gruba maska do ust na noc - nałożyłam ją wczoraj na noc a tuż po przebudzeniu zastałam bardzo mięciutkie, gładkie i ładnie nawilżone usta. Idealne do pocałunków ;)
  • pomoc przy stylizacji brwi - nałożyłam bardzo małą ilość wazeliny na brwi, ponieważ bałam się że je sklei i do tego będą bardzo się świecić jednak myliłam się. Bardzo ładnie je układał
  • demakijaż ciężkiego makijażu z powiek i okolic - tu według mnie nie sprawdził się najlepiej. To prawda że cienie łatwo schodziły (tusz troszkę gorzej) jednak powieka była bardzo obciążona co mi niezbyt przypadło do gustu
  • nawilżacz do rąk i skórek wokół paznokci - działanie jest świetne, skórki się zregenerowały i wyglądają coraz lepiej, do tego moja sucha skóra na dłoniach po wazelinie jest bardzo nawilżona
  • maska do stóp - nakładamy grubą warstwę wazeliny na stopy, zwracając szczególną uwagę na miejsca najbardziej wysuszony, następnie nakładamy grube skarpetki (najlepiej jakąś parę poświęcić na zabiegi kosmetyczne) i położyć się spać. Rano moja wysuszona skóra na piętach zniknęła a stopy były mięciutkie jak u niemowlaka :)
  • utrwalacz perfum - nie wiem czy to wina perfum jakich używam aktualnie ale ja utrwalenia żadnego nie zauważyłam
  • krem pod oczy - nakładajmy wazelinę na noc, ponieważ stosując go rano, może nam przeszkadzać w wykonywaniu makijażu. Nawilża i wygładza skórę wokół oczu
  • środek poślizgowy do masażu - tego sposobu nie miałam okazji wypróbować niestety :(
  • wygładzenie niesfornych włosów - szczerze powiem że bałam się użyć tego produktu na włosy. Myślałam że spowoduje efekt "nieświeżej" fryzury. Dlatego użyłam bardzo mało produktu i włosy były wygładzone w bardzo małym stopniu. Może trzeba użyć tego więcej? Ja osobiście nie przekonam się do tego zastosowania
  • błyszczyk do ust - delikatnie podkreśla naturalny kolor ust, nie klei się a do tego dobrze nawilża. Na zimę idealnie
  • rozświetlenie policzków - jako osoba mająca cerę tłustą, skłonną do zapychania nie odważyłam się sprawdzić tego zastosowania
Znacie jakieś inne sposoby stosowania wazeliny? Znałyście wszystkie moje przykłady? Jak mija Wasz pierwszy weekend we wrześniu? 
Czekam na komentarze, chętnie z Wami porozmawiam :)

14 komentarzy:

  1. ja wazeliny wiem, że używa się tez na zmarszczki, paznokcie i mega suchą skórę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O zmarszczkach zapomniałam wspomnieć, dziękuję za przypomnienie :)

      Usuń
  2. Zupełnie nie zdawałam sobie sprawy, że wazelina może mieć tyle zastosowań :) Na pewno wykorzystam kika z nich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że dzięki temu wpisowi dowiedziałaś się więcej :)

      Usuń
  3. nie wiedziałam,że można stosować wazelinę jako utrwalacza perufm :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo,muszę wypróbować do układania brwi:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja używam na noc na usta. Daje świetny efekt wygładzonych ust.
    odwiedź mojego bloga http://unusualblond.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Rozdanie kosmetyczne u mnie! Serdecznie zapraszam :)
    http://youbeautiful-kosmetycznefantazje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że wpis jest przydatny, zamierzam robić takich więcej :)

      Usuń